Veškeré předpisy a vyhlášky najdete na jediném místě pro konkrétní obec
Dnes jsme zprovoznili další datovou vrstvu na mapě naší obce, a to územní plán obce z roku 2015. V následujících dnech připravujeme pro občany možnost podání žádosti o změnu územního plánu. Pravidla pro změnu územního plánu budou zveřejněna.
Mapové podklady má naše obec k dispozici roky. Bohužel se s nimi nikdy moc nepracovalo. Pokud nejsou v mapách informace, není vlastně ani co hledat.
Jak to bylo s návrhem obecního znaku a vlajky v roce 2009 si můžete přečíst zde. Článek se ukrýval na Úřední desce, bohužel ale bez nákresů a příloh. Nicméně, na obecním úřadě by kompletní dokumentace jistě měla být k dispozici.
Je k dispozici obsah nové "MINI" kroniky: Paměti obce Krnska, 1914 - 1944 (Václav Dvořák - přípravná kronika)
Vzpomínková kniha Borise Valníčka “Špatné časy pro život” nás provede historickými událostmi 2. světové války z pohledu “jedné, nijak výjimečné rodiny, která si nežila nejhůře, ale také ne nejlépe, prožívala mnoho pěkného, ale také dosti špatného”, rodiny Valníčkovy.
Působení rodu Kotků v Krnsku, odkud přišli, kde v Krnsku žili, jak se živili, z kolika dětí pocházel Ladislav Kotek, kolik se jich dožilo dospělosti a spoustu dalších zajímavostí, zejména o životě továrníkova otce Josefa...
Kniha obsahuje zápisy z jednání a schůzí Místního výboru. A to od založení dne 5.5.1945 až do roku 1954.
Ve videoarchívu na této webové stránce přibyla nová sekce: Filmové kroniky
Ve spolupráci se stránkami vlakregion.cz jsme připravili nový článek o nádraží v Krnsku. Doplněna byla i fotogalerie.
Představujeme vám nové rubriky na tomto webu...
Podařilo se nám sbírku dokumentů o odbojové skupině SOS Miloše Mejsnara doplnit velmi zajímavým článkem o mladoboleslavském gestapu. Pravděpodobně poprvé uvidíte i reálné zbraně, které skupina tajně vyrobila, stejně jako další fotografie z boleslavského gestapa i jednotlivých gestapáků.
Ten smutný den se udál 3. dubna 1944, tedy před 76 roky. V tento den byl násilně ukončen život mnoha lidí z Krnska a širokého okolí. Zemřeli proto, že se cítili být vázáni slibem k naší vlasti a nevzdali se okupantům. V článcích se ale dočteme i o těch druhých, ne tak statečných, díky kterým, bohužel, vše dopadlo takto nešťastně. Nelze ale nikoho soudit. Nikdo nevíme, jak bychom se zachovali my osobně.
Jak se objevují nové a nové fotografie, nutí nás to neustále revidovat napsané texty, které samozřejmě tu a tam opravujeme. Objevují se ale i texty zcela nové, ať již jako informace pamětníků, nebo i jiné dobové texty, popisující nějakou událost.
Máme pro vás hned dvě nové zajímavosti, které najdete ve Střípcích z historie...
Usnesením obecního zastupitelstva ze dne 20. října 1921, byl jsem já, Václav Dvořák, rolník v Krnsku č.p. 26 jmenován prvním kronikářem zdejší obce.
Zeptá se některý čtenář, čtoucí zápisy v této knize po stu, po dvou nebo více stech létech, kdo tyto zápisy psal, čím byl a jak žil?
Prosím obyvatele obce o doplnění informací do článku o vesnických hospodách.
Kanalizace se na cestě mezi Řehnicemi a Horním Krnskem místo výkopu, provádí "protlakem". Jak je vidět ale, tak za vydatné "pomoci" místních. No tak tedy jen: "Děkujeme"!
Po zhruba 120 ti dnech (od 10.04.2019), byl dnes 06.08.2019 otevřen nádražní kopec a silnice dle podmínek uzavírky. Silnice tak byla uvedena do "původního stavu".
Lze připomenout snad jen, že uzavírka byla prodloužena celkem 2x, nejprve o celý měsíc červenec a pak o 5 dnů v srpnu.
Stavební firma provádějící kanalizaci opět nestíhá a požádala o další prodloužení uzavírky. Poprvé o měsíc, dnes o 2 dny a nakonec technický dozor (TDI) prodloužil termín na dokončení komunikace o 10 dnů, do 10.8.2019. Dokončená komunikace musí splňovat jisté parametry dle povolení k uzavírce, což stávající stav, rozhodně nesplňuje.
Polský řidič kamionu ignoroval veškerá dopravní značení a projel několik zákazů vjezdu.
Vjel pod nádraží, za kterým stál hned bagr stavební firmy (lehce do něj narazil) a začala akce s couváním. Přitom pro změnu zavadil o nádražní budovu a strhnul okap.